Okulumuz Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmeni ESER KARAL tarafından, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri yıllık çerçeve programı kapsamında okul personeline(iş kur personeli, memur, kantin işletmecisi, güvenlik görevlisi) yönelik olarak etkili iletişim becerileri hakkında bilgilendirme çalışması gerçekleştirildi. Olumlu bir okul iklimi adına personeller arası tüm paydaşların pozitif iletişime sahip olması gerektiği vurgulanmıştır.
İletişimin amacı, kısaca sorunlarımızı çözmek, gereksinimlerimizi karşılamaktır. Etkili iletişim nasıl kurulur ve hangi davranışlarımız etkili iletişim olarak tanımlanabilir?
Genelde kendimizi ifade ederken, ya saldırgan davranırız ya savunmadayızdır, ya pasif ve de etkisizizdir, ya da girişken, etkili ve de sorun çözmeye yönelik davranırız… İlk üç davranış biçimi iletişimde kaos yaratacaktır.
Bu tarz iletişimle anlaşılmadığımızı ve anlamadığımızı hissederiz. Atılgan davranış biçimi olarak da niteleyebileceğimiz son şıkta ise etkili bir iletişim başlatmışız demektir. Unutmayalım ki etkili iletişim öğrenilebilir.
Etkili İletişim Becerileri;
§ Kendini tanımak
§ Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek
§ Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek
§ Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek)
§ Hoşgörülü ve önyargısız olmak,
§ Eleştirilere karşı açık olmak,
§ Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek…
İyi Bir Dinleyicinin Özellikleri
§ Dikkatini karşısındaki kişiye verir.
§ Konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler.
§ Göz teması kurar.
§ Son sözü söylemek için çabalamaz.
§ Dinlerken vereceği cevabı düşünmez.
§ Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir).
§ Duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır.
§ Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz.
§ Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder.
§ Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur.
İletişimde Yapılan Hatalar
§ Emir vermek
§ Tehdit etmek
§ Uyarmak
§ Konuyu saptırmak
§ İsim takmak
§ Sınamak
§ Öğüt vermek
§ Eleştirmek
§ Yargılamak
§ Nutuk çekmek
§ Suçlamak
Kaynak: https://www.google.com.tr/search?q=iletiC59Fimsource=lnmstbm=ischsa=Xved=0ahUKEwiTxsS0hObgAhWE1aYKHbChCawQ_AUIDigBbiw=1242bih=524imgrc=UdxzrJc_17tj9M:
Adres:
Barbaros Mahallesi 54. Cadde No.9 Silopi/ŞIRNAK
Telefon
0486 518 10 36